Üzlet vezet És?

Lassan két éves lesz a TrendTérkép. Az ezen idő alatt számos tapasztalatot gyűjtöttem, amiből jó néhányat megosztottam veletek. Közben némi marketing tanulmányozást is végeztem a magam módján, laikusként. Olvastam szakirodalmat, követtem vezetőket internetes portálokon, és persze vásárlóként a saját bőrömön tapasztaltam milyen a jó bolt.

Ahonnan elégedetten távoztam, ott általában a vevőcentrikus szemlélet dominált, illetve, a megfelelő választék. Szempont volt továbbá, hogy miként fizethetek. Készpénz, bankkártya, utalás, vagy utánvétes formákat használtam.

De térjünk vissza a vevőcentrikusságra. Bárhol, ahol azt érzem fizető vendégként, ügyfélként, hogy fontos vagyok, ott az egyéb problémák szinte nem is zavartak. Ha cserélni kellett valamit, vagy, ha esteleg várnom kellett egy adott termékre, nem bosszantott, mert azt éreztem, rólam gondoskodnak, értem tesznek.

Manapság azok az üzletek, cégek állják meg a helyüket, és szerintem ez egy jó tendencia, ahol a vevő, és a potenciális vevő van középpontban. Ahol a kliens jól érzi magát, és azt a fajta gondoskodást éli meg, amely nem pénzben mérhető. Ahol szinte személyre szabott ajánlatokat talál.

Apróság, mégis, ahol kitöltik az italt a poharadba, vagy érdeklődnek, hogy hogy ízlett az étel feltételezi, hogy valóban kíváncsiak a véleményemre, várják a visszajelzést. Internetes rendelés után kiküldenek egy kérdőívet, mennyire voltam elégedett a termékkel, a szállítással, stb.

Ezek a cégek, boltok, kis és nagykereskedők, bizton ki tudnak alakítani egy visszatérő vendégkört. Olyan bázist, ami egy alapot képezhet, anyagi biztonságot nyújthat, és segít becsalogatni a következő fizető ügyfelet.

Hiszen ma már a vélemény nyilvánítás számos formájával találkozhatunk, ahol hellyel-közzel reális visszajelzést kaphatunk azokról az üzletekről, ahova betérni készülünk. Olvashatunk fórumot, Facebookon véleményezéseket az üzletek oldalain, és találunk elégedettségi felméréseket a szállodák áttekintése során.

A következő hetekben a nyárra fókuszálva igyekszem apróságokra (is) rávilágítani, hogy tudatos(abb) vásárlók lehessetek. Addig is, ha valami után épp kutakodtok járjátok jól körül az üzleteket, hogy azt kapjátok a pénzetekért, amit elvártok.

A cégvezetőknek szánt gondolataim pedig a következők. Minden ügyfelükért legyenek hálásak, mert manapság nagy a konkurencia, és szinte harcolni kell a vevőért. Mégis, ez így van jól. Mert fejlődésre ösztönöz, innovatív ötleteket kíván, párbeszédet kezdeményez a vevő, és üzlet között. Az emberek általában őszinték. Ha visszajeleznek nektek, azon minden esetben gondolkodjatok el, hiszen egy-egy vélemény kielemzése után akár új piacot is nyerhettek, és bővíthetitek az elégedett vevőitek körét. Becsüljétek meg az alkalmazottaitokat, hiszen ők végzik a munkájukat, és fejlesszétek magatokat. E két utóbbi témának, külön bejegyzést is fogok szentelni.

Találkozzunk itt a TrendTérképen a jövőben is! Mert ajánlani csak jót érdemes!

szerző: Miklós Tímea, fotó: Pixabay

 

Kapcsolódó cikkek