6 pontos kisokos internetes vásárláshoz

Az interneten szinte minden termékre, szolgáltatásra rá lehet keresni, házhoz lehet rendelni, vagy tájékozódhatunk, mielőtt személyesen odamegyünk az üzletbe.

Böngészéseim során összegyűjtöttem néhány szempontot, amit érdemes figyelembe venni.

1.Ruha, cipővásárlás esetén nézzük meg a mérettáblázatot.

Előfordul hogy más méretezéssel találkozunk, így bizony nagy csalódás érhet bennünket, ha nem jó ránk a szoknya, vagy túl nagy futócipőt rendeltünk. A mérettálázatokban pontosan leírják, hogy az adott méret mekkora, hány centiméter. Mindig ezt vegyük alapul.

2.Figyeljünk a darabszámra, színre.

Általában a kiválasztott terméket virtuális kosárba rakjuk. Ekkor klikkelünk, hogy hány darabot szeretnénk vásárolni, és milyen színt szeretnénk. Fizetés előtt mindenképpen nézzük át az adatokat, hogy megkíméljük magunkat a cserétől, felesleges bosszúságtól.

3.Fizetési feltétel

Mindenkinek megvan a maga szokása arra vonatkozóan, hogyan elégíti ki a számlát. A magam részéről az utánvétet találom a legmegbízhatóbbnak, hiszen csak a sértetlen csomag átvétele után fizetek. Amennyiben előre utalással fizetünk, úgy minden esetben kérjünk elektronikus számlát, visszaigazolás, ami bizonyítja, hogy az áru ellenértékét kifizettük.

4.Chat

Használjuk ki a lehetőséget, ha bizonytalanok vagyunk, és kérdéseink vannak. Az ügyfélszolgálatok munkatársai sok webáruházban ma már élő chaten várják a kérdéseket, és adott időben válaszolnak, segítve a döntésünket. Bármiben tudnak segíteni, nincs várakozás, ez a szolgáltatás díjtalan.

5.Átvétel

Ma már telefonjaink alkalmasak a fotó készítésére. Ha probléma merül fel az áru átvétele után, készítsünk képet a termék állapotáról, és egy kísérő levéllel, melyben leírjuk, hogy miért nem vagyunk megelégedve az áruval küldjük azt vissza.

6. Indok nélkül is vissza lehet küldeni

A törvényi szabályozásnak köszönhetően 7 napról 14 napra emelték azt a határidőt, amelyen belül különösebb indoklás nélkül vissza lehet küldeni a terméket. Ez a lehetőség kompenzálja tulajdonképpen azt, hogy a vevő nem tudta megnézni/érinteni/kipróbálni a webes felületről rendelt árut!

Ha a fenti 6 ponttal tisztába vagy, nem érhet nagy meglepetés!

szerző: Miklós Tímea fotó: Pixabay

Kapcsolódó cikkek